Barros Assistance

Barros Assistance

4.0 (18 reviews)
Experienced-Barros Assistance

Photos

Barros Assistance - Fixando

About

Services offered by Barros Assistance in Cascais

A Barros Assistance é uma empresa que se dedica a oferecer soluções para todo o tipo de manutenção técnica, seja em imóveis, instalações elétricas e canalizações e que se dedica à construção e renovação de todo o tipo de edifícios.


Na Barros Assistance pode contar com técnicos certificados e pode também contar com técnicos com formação e experiência nas áreas de Manutenção e Construção Civil.

Destacamo-nos pela simpatia, honestidade e empenho na realização do trabalho. Temos satisfação em poder concretizar as necessidades dos clientes e proporcionar o melhor preço possível.

Formação:
- Engenharia de Máquinas Marítimas-Escola Superior Náutica;
- Manutenção Mecânica Naval-Escola Superior Náutica;
- Instalações Elétricas: Centro de Formação Profissional de Alcoitão;


Experiência Profissional:
- Svitzer S.A.
- Stannah
- Teixeira Duarte
- Sanches M.R.
- Alves Ribeiro
- Clarimotivo


How do you prefer to be contacted?

Phone and Email

Details

Location
Lisboa Cascais
Contact
Available
Facebook
Verified
Website
Verified
Registered on Fixando
Before 7 years
Starting year in this activity
2013
Nr. of employees
4

18 reviews

4.0
(18 reviews)
5
67%
4
12%
3
0%
2
0%
1
23%
Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication
Maria F. - Stone or Tile Flooring Installation

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

Rui F. - Stucco Application

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

Cumpriram com o prometido. Segunda parte do serviço será realizada dentro de pouco tempo.

Jo J. - Insulation

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

He is cheating as he has not electricity qualification but he said he has. By the end he messes the wires to cause power cut. I needed EDP technician to sort out . And he denied the compensation. The whole Condomindium said his quality is worse. Lots of Time Delay as well. Communication is as if no response .

Replied to Jo J. 11. Aug 2024

We are sorry, unfortunately there were some delays in the payment from the condominium and some response to changes in the work which is some thing usual in condominium due to the collaboration between all owners,for us as a company it delays our job and organization. There were some delays in the delivery of material by stores as the country was facing some issues regarding the global crisis that afected Europe. We try to give an accurate preview of the timing of the work but some services may suffer unpredicted factors, especially big constructions like this one. There was an initial schedule plan for the service but it was informed that the schedule would have changes. Regarding the electricity qualification, we have certified electricity documents to prove it, if EDP technician is called for a maintenance repair they usually charge the work, we can't compensate another company work for repairing a problem just because we have been there, it is necessary to know what were the issues, it is required a prove, a clarification that the problem was caused by us which was not delivered.

Ines G. - Furniture restoration

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

Federica B. - Drywall Installation and Hanging

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

O Pedro apresentou se como um profissional de pladur com muita experiência. Depois meio dia de trabalho, já ficou claro que não sabia o que estava a fazer: tinha deixado os roços todos abertos na parede, a estrutura estava toda mal feita e dobrada em muitos pontos em vez que direitinha, e o melhor: estava a aplicar conglomerado em vez de pladur. Decidi parar o serviço com ele, acabando por perder: 120€ de materiais (que ficaram inúteis); 150€ para outro profissional desmontar o que ele fez + transporte; 50% do orçamento que lhe tinha pago com antecedência; Uma semana de atraso nas obras. Aconselho evitar o seu serviço.

Replied to Federica B. 21. Apr 2022

Primeiro que tudo tal como indica no serviço apenas foi pedido orçamento para instalar parede de pladur, não era para fechar rocos. A estrutura estava totalmente em boas condições, as dobras que apresentavam eram justamente para permitir a colocação de parafusos para prender os perfis na parede existente que é um procedimento normal para prender estes perfis na parede. Os perfis nesta obra tinham que ser afixados obrigatoriamente na parede pois as canalizações de água instaladas à vista para ficar dentro da nova parede não permitiam outra instalação conforme a espessura de parede que o cliente queria. A colocação de madeira em conglomerado antes das placas de gesso que ainda não estavam colocadas eram para permitir um reforço mais forte na estrutura da parede pois esta parede é uma parede de cozinha que iria receber móveis suspensos de cozinha e necessitava deste reforço de madeira para garantir a adesão dos móveis ao serem aparafusados sobre esta madeira garantindo a resistência. O cliente a senhora Federica decidiu cancelar a obra quando a atitude correcta seria conversar e permitir que fosse explicado todos estes procedimentos. Lamentamos mas os procedimentos são correctos e a Barros Assistance tem experiência sim em Pladur poderá ser visto nas fotos no nosso site www.ba.com.pt no Facebook instagram

Elizabeth A. - Woodwork and Carpentry

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

Marco T. - Siding Installation, Repair, or Removal

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

Recomendo vivamente.

Anonymous -

Quality of the work
Professionalism
Value for money
Communication

Albertino V. - Electricians

Diogo . -

muito satisfeito

Daniel . -

Excelente trabalho e preço satisfatório.

José . -

5 estrelas

Teresa S. - Kitchen Fan Installation or Replacement

O trabalho foi executado com êxito!

Daniele C. - Electricians

Resolveu nosso problema

Ana M. - Painting

Good Work. Bom trabalho.

Ichai R. - Painting

BEWARE!! If I could I would give zero stars! I cannot believe the 5 star credit was given on the same person. Pedro Barros is far from a professional! He works as slow as possible, took him 9 days to paint have of a 60m apartment and the quality is SO BAD that a new painter I had to hire to finish his work said he'll have to sandpaper it all and start from the beginning. (not uniform work, different shades, paint thickness and textures). He also was rude enough (in his autistic innocent way) even to ask for food in a few occasions!

Replied to Ichai R. 21. Dec 2017

I don´t want to go by the same path but this is not true, everything he is saying is a lie. The time and the work were normal for a 140 m2 apartment, he is arguing the work is bad so he can escape the fact that he didn´t pay anything from the service and refuses to pay, so he developed an excuse to escape from paying. Não quero ir pelo mesmo caminho mas isto não é verdade. O que ele está a dizer é mentira, o trabalho e o tempo foi normal para um apartamento de 140 m2. A razão de ele estar a argumentar que o trabalho foi mal feito é porque não pagou nada do serviço e recusa-se a pagar, ou seja, desenvolveu um esquema para não ter que pagar o serviço.

João E. - Electricians

Excelente empenho e qualidade na realização do trabalho, rapidez na execução, simpatia e atenção na relação com cliente e preço muito acessível.

Hugo C. - Electricians

O profissional não conseguiu resolver o problema e revelou poucos conhecimentos na tentativa de resolução do mesmo.

Replied to Hugo C. 21. Dec 2017

Senhor Hugo, Você decidiu acabar o serviço quando foi deparado que após troca de equipamento elétrico a avaria persistia, o procedimento foi normal, o que indicaria que a avaria seria noutro equipamento apesar de tudo indicar que seria naquele, trabalhos de eletricidade não são tão simples quanto deve pensar. O problema seria resolvido e teria tido um bom preço em vez de me fazer perder tempo e dinheiro. Peço-lhe educadamente e sinceramente que tenha mais respeito pelos profissionais.

Have you worked with Barros Assistance before? Leave a review

Map

Barros Assistance - Lisboa - Cascais - Map

FAQs

How much will it cost me to hire Barros Assistance?
It's always important to have an idea of prices! For Events, the average price in Fixando is around 305 €.
What services does Barros Assistance provide?
Our specialists will often select a wide range of categories so they can offer you all their services in one place. Barros Assistance offers services in Events, DJ.
How satisfied are previous customers with Barros Assistance?
Overall rating is important to know the quality of the pro. But that's not all: clients are also 67% pleased with Barros Assistance services.
How fast does Barros Assistance reply to enquiries?
Reply time is important to know how active pros are and how fast they can reply to you. This pro's replies in few days
Barros Assistance - Cascais - Room Extension
Barros Assistance - Cascais - Cabinet Refacing
Barros Assistance - Cascais - Hot Tub and Spa Installation
Barros Assistance - Cascais - Caulking
Barros Assistance - Cascais - Duct and Vent Issues
Barros Assistance - Cascais - Outdoor Plumbing Repair or Maintenance
Barros Assistance - Cascais - Baby Gate Assembly and Installation
Barros Assistance - Cascais - Stone or Tile Flooring Installation
Barros Assistance - Cascais - Home Theater System Repair or Service
Barros Assistance - Cascais - Home Organizing
Barros Assistance - Cascais - Roof Installation or Replacement
Barros Assistance - Cascais - Glass Blocks
Barros Assistance - Cascais - Patio Cover Repair and Maintenance
Barros Assistance - Cascais - Sauna Repair or Maintenance
Barros Assistance - Cascais - Odor Removal
Barros Assistance - Cascais - Concrete Sawing
Barros Assistance - Cascais - Telephone System Services
Barros Assistance - Cascais - Central Air Conditioning Repair
Barros Assistance - Cascais - Fan Installation
Barros Assistance - Cascais - Plumbing Pipe Installation
Barros Assistance - Cascais - Home Theater Construction